Як правильно підібрати олово для лудіння кузова при рихтуванні авто
Для того щоб нанести олово на деталь кузова, воно повинно мати певні властивості. Основними властивостями є високий діапазон плавлення, адгезія, пластичність. Тому олов'яний припій з 74% свинцю 25% олова і 1% Сурма (маркування Pb74Sn25Sb1) є найпопулярнішим, оскільки в такій пропорції компонентів досягається оптимальний діапазон плавлення від 200 до 350 °C
Металевий склад: 74% Pb, 25% Sn, 1,0% Sb.
Діапазон плавлення/точка: 183 – 263° C
Електропровідність: 5,9 м/мм²
Питома вага: 10,0 г/см³
Робоча температура: прибл. 200 ° - 350 ° С
Олов'яно-свинцевий припій маркування Pb74Sn25Sb1 дуже пластичний, легко формується і не тече вертикальною поверхнею.
Другим за популярністю є припій маркування Pb70Sn30. Припій з таким маркуванням має нижчий діапазон плавлення, але при цьому також добре формується і не тече по вертикальній поверхні. З ним трохи складніше працювати, тому що потрібно контролювати температру і велика ймовірність для новачка перегріти його і він подібно до води розтечеться по поверхні.
Найбільш популяними торговими марками припою для лудіння кузова автомобіля є Wurth, Forch, Felder, Monch. Ці припої однакової якості, виготовлені з первинних матеріалів. Різниця між ними може бути у формі прута, методом його виливки або пресування та ціна. Оптимальним за ціною-якістю будуть Monch та Forch.